Negril

Published by administrator on

Nejkrásnější a nejlepší místo, které jsme na Jamajce navštívili je Negril. Původní plán byl zdržet se v Negrilu pouze pár prvních dnů a pak pokračovat směr Ocho Rios. Negil nás natolik okouzlil, že v Ocho Rios jsme byly jen 5 dnů a na zbytek dovolené jsme se vrátili tam, kde naše dovolená začínala.  Prakticky cca deset dnů jsme strávili v Negrilu a 5 dnů v Ocho Rios. Co se týče mentality lidí, vraceli tam, kde jsme se cítili komfortně a lidé k nám byli přátelští. O rozmanitosti služeb nemluvě. Přeci jenom Negril patří k nejvíce navštěvovaným místům Jamajky a turisti, zde mají lepší možnosti než v jiných oblastech.

001_uvod

Za nás velké plus Negrilu jsou pláže. Když přemýšlím o „nedokonalostech“ této oblasti, jednoznačně je to noční život. Ten je slabší než v Ocho. Nám to nějak nevadilo, záleží co vyhledáváte a preferujete. Níže než abych psal sloh o tom jaké to bylo, tak bych rád nasdílel pár obrázků s doprovodným komentářem. Jestli máte zájem o obecné informace, tak ty jsou k nahlédnutí v předchozím příspěvku.

Restaurace, bary

Restaurací v oblasti Negrilu je nespočet. Jako všude jinde, jsou zde lepší a horší. Abych zaškatulkoval ty horší, dovolím tvrdit, že v poměru cena/výkon byly ty horší v hotelech. Nejenom v těch hotelech, kde jsme byli ubytování, ale i v těch co jsme navštívili jen na oběd či večeři.

01_01restaurace
Jedna z nejlepší restaurací v Negrilu. Konkrétně na pláži Seven Mile Beach.
01_02restaurace
Výhled od stolu směr Karibik
01_03restaurace
Jídelní lístek Kamara’s Restaurant & Jerk Hut. Rok 2022
01_04restaurace
Nápojový lístek Kamara’s Restaurant & Jerk Hut. Rok 2022

V poměru cena/výkon bezpochyby vedou restaurace, které jsou poblíž pláží a nebo tzv. „grilovací občerstvovací stanice“ u cesty. Samozřejmě, že ne všechny co jsou u pláže jsou výborné. Slušnou úroveň mají téměř všechny na Seven Mile Beach. Co se týče ryb, rozhodně na 7Mile Beach  byly pokrmy z ryb čerstvé a velice chutné. Pokud máte rádi známé fastfood řetězce, tak i v Negrilu se nacházejí. My jsme do těchto podniků nezavítali.

Pro bary platí to samé jako pro restaurace. My jsme vyhledávali ty nejzapadlejší bary, kde byli nějací turisté a obsluha nevypadala pochybně.

Skvělá Rasta Ade Refreshments, hned vedle Kamara’s. Na tomhle místě Jamajčané byli nejvíce v pohodě.

Rád bych zmínil i dostupnost restaurací a barů na Seven Mile Beach. Všechny jsou koncipované tak aby byly dostupné přímo z pláže. Turisty může překvapit přístup od hlavní cesty do jednotlivých podniků co jsou na pláži. V některých případech vedou přes rodinné domy a na první pohled je důležité se nebát nikam vjet.

01_05arestaurace
Pohled z boku naRasta Ade Refreshments.
01_05brestaurace
Uvnitř Rasta Ade Refreshments
01_07restaurace
Výhled z restaurace
Na stejném místě jako Kamaras a Ada se nachází i SUNNYSIDE BAR. Vše co potřebujete na jednom místě
01_09restaurace
SUNNYSIDE BAR
01_10restaurace
Mimo 7 Mile Beach se taky nacházejí skvělé restaurace. Třeba Rick’s Cafe
01_11restaurace
Rick’s Cafe
01_12restaurace
24 hodin denně otevřený bar 1Fusion Negril Restaurant and Bar přímo na 7 Mile Beach

Jídlo

Vím, že část ohledně jídla jsem mohl zmínit v odstavci věnované restauracím, ale záměrně jsem to neudělal. Jídlo na Jamajce podle nás patří v Karibiku mezi jedno z nejlepších a nejchutnějších.

02_01jidlo
Nejlepší čertvý humr na Jamajce v Kamara’s Restaurant & Jerk Hut

Takové hodnocení nepíšu v euforii a nebo z toho pocitu, že jsem tam byl na dovolené. Píšu to z toho důvodu, že málokde mi tak chutnalo. Vzhledem k tomu, že na dovolené jsme byli před začátkem sezony (10/2022), tak na jídla v restauracích se prakticky nečekalo. Koncem dovolené, kdy už se restaurace začínaly plnit to bylo ještě akceptovatelné. Osobně si nedokážu představit čekání v sezoně. Hold i cestování mimo sezonu má své výhody.  Naším nejčastějším pokrmem byl hlavně humr nebo krevety.

02_03jidlo
Na krevetách od pohledu není nic zajímavého, jenže ta chuť. Nepopsatelné.
02_04jidlo
Humr taky chutnal výborně. Nejdříve vařený a pak grilovaný v Jamajském koření. Recept a koření údajně top secret 🙂

V každé restauraci humr připravený „na stejný“ způsob chutnal úplně jinak. Prostě podobné jako náš český guláš, který chutná jinak v Praze a jinak ve Zlíně. Když pominu ryby, naším dalším nejčastějším jídlem bylo Jerk Chicken. Bohužel jak bylo před sezonou,tak ne všude jej měli i přesto, že v jídelním lístku jídlo nabízeli. Tohle jídlo musí být nějaký čas naloženo příprava není pouze o tom, že kuřecí maso nakořeníte. Závěrem odstavce doporučím platit v restauracích v místní měně. Ze začátku jsme párkrát platili Americkými dolary (USD) a na jednom obědě jsme měli cca o necelou třetinu rozdíl v přepočtu.

02_05jidlo
02_06jidlo
Jamajské patties. Nikde nebylo tak dobré jako na pláži od plážového prodejce
02_07jidlo
Jamaican patty – kari taštička plněná zeleninou
Red Stripe. Nejlepší karibské pivo. V porovnání s evropskými moky je asi nejblíže Heinekenu. Vím, není to Plzeň
03_01piti
03_04piti
Drinky různého ražení na Jamajce taky najdete
03_05piti
Malta drink. Jamajčané jej nejčastějí pijí s rumem. Mně s rumem moc Malta nejela. Chuťově připomíná colu s pivem okořeněnou takovým karamelovým „nádechem“. Hold slaďárna.

Pláže

Pláží v oblasti Negrilu je několik. Jediná, která stojí za návštěvu je Seven Mile Beach.

04_02plaze
7 Mile Beach pohledem z dronu

Ostatní jsou buď uzavřené, kamenité anebo na ně nikdo nechodí. Na dovolené v Karibiku preferuejeme písčité pláže s tyrkysovým mořem. Tohle 7Mile Beach splňuje. Také nám vyhovují prázdné pláže. To se zrovna o 7Mile Beach říct nedá. Vzhledem k tomu, že jsme zde byli před začátkem sezony, pláž byla prakticky prázdná. Po debatách s místními ohledně toho, jak to vypadá v sezonu si dovolím tvrdit, že v hlavní sezonu bych sem nechtěl zavítat.

04_03plaze
7 Mile Beach pohledem fotoaparátu v úrovni lidského oka

Nejenom, že nemáte soukromí, ale krom vás je tu hlava na hlavě, samý vtírající se plážový prodejci a v neposlední řadě se zde vyskytují i zloději. Děkuji nechci.

negril_plaz
7 Mile Beach. Procházky po sedm mil dlouhé pláži byly opravdu úžasné
04_05plaze
Čas před sezonou. Chvílemi byl problém někoho potkat
04_07plaze
Fotka lehátek u pláže nějaké random hotelu
04_08plaze

Mimo „zalidnění“ pláže musím zmínit i čistotu. Ve většině svých částí je pláž čistá a udržovaná. Pláže patřící pod hotely jsou až extrémně čisté a připravené.

04_04plaze
04_09plaze
Některé pláže, které jsme chtěli navštívit bohužel byly trvale uzavřeny. Jednou z nich byla Papaya Beach

Západy slunce

Negril ke své poloze nabízí nejepičtější západy slunce na celé Jamajce. U pár obrázků rád s vámi nasdílím atmosféru jednotlivých míst.

05_01zapady
05_02zapady
05_03zapady
05_04zapady

Ubytováni

První ubytování jsme bylo na hotelu přímo u pláže Seven Mile Bech. Hotel krom ubytování na pláži, vcelku ucházejících služeb, bazénu nenabídl nic zvláštního. Proto ani jej nechci jmenovat. Jeho hlavní výhodou bylo klidné prostředí a ubytování přímo u pláže. Nechci aby to vyznělo, že hotel je špatný, prostě nic co by bylo wau.

06_01ubytko
06_01aubytko

Co bych rád zmínil je hotel Westender Inn. Ano, jedná se o hotel mimo centrum dění a bez písečné pláže, prakticky bez přístupu do moře. Ale ten klid a krásné místo k relaxu si žádalo o návštěvu. Hotel jsem si zarezervovali na základě recenzí a věděli jsme do čeho jdeme. Prostě dva, tři dny u bazénu a relaxu nebyly vůbec špatné. Sice hotel je tři hvězda, ale pokoje úplně skvěle vybavené. Prostoné apartmá a celkově vybavení hotelu na větší úrovni než tři hvězdy. Bohužel foto jsem apartmá sem nepořizoval. Na Instagramu ve výběrech můžete zkouknout video – šmejděníčko, šmějdění 🙂 Bohužel hotelová restaurace byla katastrofální. Na jídlo jsme si jezdili jinam.

06_02ubytko
Terasa hotelu Westender INN. Díky neobsazenému hotelu jsme si mohl vybrat aparmán dle svého gusta.
Přístup do moře byl omezený, prakticky celou dobu jsme se jen váleli u bazénů. Ty jsme si užili víc než dost.
06_04ubytko
Nevím proč, ale na fotce jsme zbarvený cosi do tmava. Ve skutečnosti tomu bylo jinak. A to je fotka bez úprav.

Drinky průměrné a ve srovnání třeba s Ricks Cafe absolutní propadák 😊 Hold služby na tomto ubytovacím zařízení byly slabší.

Rick’s Cafe

V rámci zajímavostí si neopustím zmínit místo zvané Rick’s Cafe. Pro někoho kultovní záležitost a pro někoho past na turisty. Za mě hodnotím místo jako ideální pro pobavení. Prostě crazy místo.

07_02Ricks

Bezpochyby si v Rick’s neodpočinete. Ostatně obsluha vám to ani nedovolí. V okamžiku, kdy nepijete nebo nejíte, tak vám dají patřičně najevo, že takoví hostí nejsou vítaní. Největší atrakcí tohoto místa je skokanský můstek, který funguje za poplatek. Prostě si skočíte do tyrkysové vody a místí potápěči jsou ve střehu kdyby náhodou se něco stalo.

07_03Ricks

Rick’s cafe je zajímavé i tím, že od rána do deseti večera zde hraje hudba a tanečnice skoro pořád tancují. Kolem odpoledne mi přišlo, že nikdo s nimi velice netancoval, odpoledne a hlavně večer atmostféra byla o něčem jiném. Největší zážitek z Rick’s jsou západy slunce. Ve spojení hudba, bavící se lidí vás atmosféra pohltí a budete se bavit. Za mě jsem byl někdy rád, že z takového humbuku jsme byli zpět na hotelu.

07_01Ricks
01_11restaurace

Výlety a turistika

Na Jamajce můžete výletovat prakticky s kýmkoliv a kamkoliv. Tohle je jen otázkou toho, co chcete zažít a kolik jste schopni za to zaplatit. Tuto část píšu z toho důvodu, abyste si dali pozor, s kým a kam jedete. Někdy se stává, že vás průvodci z ulice můžou okrást. Špatnému zážitku předejdete tak, že na Facebooku nebo kdekoliv online si zarezervujete průvodce čechy, slováky, američany, jamajčany a s ními pak jdete na výlet. Nerad bych někoho tímto odstavcem vyděsil, spíše to berte jako doporučení.

08_01Vylety

Zjednodušeně řešeno, vyberete si ověřeného průvodce. Jestli nechcete řešit průvodce online, přes hotel se mi zdáli průvodci věrohodní. Poslední možnost je na vlastní pěst. Tak se dostanete do turisticky známých a masově navštěvovaných míst. Pokud by jste měli třeba zájem o speciální návštěvu třeba konopných polí zaměřených na nějaký speciální model, tak to bez místních nedáte.

Barvy

Všechno barevné, všechno veselé. I tak se dá popsat Jamajka. Máte rádi barvy? Vyražte na Jamajku. Rozhodně vás rozhodně nezklame.

09_01barvy

Nejvíce co jsem oceňoval byly takové ty kýčovitě cedule a nápisy na různých místech, kde by to člověk ani nečekal.