Cortinou na kole

Published by administrator on

V rámci naší pánské ferratové akci v Italské Cortině jsme chtěli nějakým způsobem změnit pohyb a trochu si od lezení po skalách odpočinout. V úvahu připadlo nějaké wellness nebo kolo. To bychom nebyli sportovci abychom nešli do kola. Před odjezdem jsme si nechtěli dopředu rezervovat kola nebo jsme nevěděli kdy přesně budeme mít chuť na projíždku. Každopádně pokud dopředu víte, že si budete chtít v Cortině d ́Ampezzo půjčit kolo, tak doporučuji si jej rezervovat předem online (link). Ostatně v centru Cortiny je několik půjčoven, tak není problém sehnat vyhovující kolo na místě.

Půjčovna kol

Nejdříve jsme byli naladěni na karbonové celopéro s tím, že bychom se nechali vyvéct lanovkou a následně bychom si nějaký kopec sjeli. Následně jsme řekli, že by také nebyl špatný nějaký singletrack. Ono vize byla jasná. Zpočátku jsme navštívili několik půjčoven, ale problém byl v tom, že skoro nikde neměli 4 stejný typy kol s tím. Navíc nás “omezoval” vysoký kamarád nebo skoro nikde neměli karbonové kolo o velikosti XL. Po konzultaci v místní půjčovně (link) nám bylo doporučeno půjčení elektrických celoodpružených kol. Zpočátku jsme ohrnovali nosem, ale po chvilce jsme se na to začali těšit nebo ne všichni jsme měli zkušenost s jízdou na těchto kolech.

Kolo, které nám ze strany půjčovny bylo doporučeno, tak jsme si taky půjčili. Jednalo se o kolo Cannondale Moterra Neo 3, kde byla baterie o výkonu 500Wh. Půjčovné tohoto kola činilo 57,5 EUR. Pojištění a další doplňkové služby nám nebyly účtovány. Helmu, rukavice a další potřebné vybavení jsme měli své. Ostatně tyhle doplňky za symbolický poplatek lze v půjčovně zapůjčit. Jinak při odjezdu z půjčovny nám bylo doporučeno, že by bylo vhodné kola vrátit do sedmé hodiny večerní. Každopádně abych se nezapomněl zmínit o parkování, tak přes ulici před půjčovnou je placené parkoviště. My jsme parkovali 7h za 5,5EUR (platí se přederm).

Hurá na kolo

V půjčovně nám připravili kola přesně podle představ. Ke kolu nám zapůjčili i lepení pro případ, že bychom někde píchli. Rovněž jsme byli překvapeni i ochotou personálu v půjčovně. Doporučili nám trasu, která by nás relativně mohla bavit vzhledem k našim požadavkům. Trasu, kterou jsme jeli, tak jsem nasdílel přes mapy.cz (link).

Cortina d ́Ampezzo

Cesta byla dlouhá zhruba 35km a dala nám časově zabrat přes 4 hodiny včetně focení. Na mapě je trochu větší okruh než jsme jeli nebo jsme si trasu zkrátili přes sráz v pěši stezce. Jinak co se týče pestrosti trasy, tak byla navržená podle našich představ. Větší část trasy vedle hornatým terénem s docela velkým převýšením.

První část cesty byla od Snow services (půjčovny kol) k jezeru Lago Ghedina.

Lago Ghedina

Trasa byla převážně po asfaltovém terénu. Po příjezdu k Lago Ghedina jsme byli unešeni nádherným prostředím a pěknou barvou jezera. Od jezera jsme se vydali směr horské sedlo Passo Posporcora. Tady jsme si docela mákli nebo jsme i trochu šetřili baterkou na kole.

Passo Posporcora

Hold jsme nechtěli jet na plný výkon nebo jsme si chtěli i fyzicky máknout. Od horské sedla jsme dále pokračovali směr Camping Olympia.Camping Olympia

Tuto část trasy jsme si zkrátili turistickou pěší cestou, které byla docela zábavná. Ono desetinu části trasy jsme museli jít po svých nebo terén byl docela nebezpečný. Po příjezdu ke Campingu doporučuji se jít podívat na řeku poblíž. Řeka je příjemně ledová a má krásnou tyrkysovou barvu. Další část cesty jsme měli naplánovanou k lanovce Mietres, kde byly výhledy na Cortinu doslova dechberoucí. Od lanovky jsme víceméně už jenom sjeli k půjčovně a s dobrým pocitem jsme kola vraceli.

Mietres

Co říkám na elektrokolo?

Elektrokolo jsem měl půjčené poprvé v životě. Jsem rád, že jsem měl možnost si půjčit doslova top kolo mezi elektrokoly (link). Vlastnosti trailového celopéra nebudu popisovat, spíš bych se zaměřit na specifikum elektrokola. Co se týče vlastnosti, tak se mi libila možnost nastavení výkonu ve čtyřech stupních (od Eco až po Turbo).

elektrokolo turbo

Všechno tohle nastavení šlo vidět a regulovat na malém “cyklopočítači”. Krom regulace výkonu šla na “cyklopočítači” vidět i aktuální rychlost. Pokud se chceme bavit o tom jak dlouho vydrží baterie, tak je zapotřebí se zmínit o tom v jakém terénu se pohybujete. Nám vydržela baterie o výkonu 500Wh přes 4hodiny s tím, že jsme víceméně šlapali kopce. Každopádně jsme motor používali spíše jako podporu při vyšší zátěži (třeba do kopce). Na trase jsem viděl i cyklisty, kteří spíš elektro mechanismus využívali jako k pohonu motorky :-))) Co se týče vhodnosti kola na sjezdy, tak tím si nejsem moc jistý. Jak je kolo těžké a osobně jsem zvyklý na karbonové kolo, tak bylo pro mě hůře ovladatelné. Závěrem kdybych měl zvažovat možnost pořízení takového kola, tak osobně bych do toho nešel. Raději si kopec vyšlápnu pomocí vlastních sil s tím, že si budu moct sjezd vychutnat podle svých představ a nebudu limitovaný váhou kola. Využití elektrokola bych u mě viděl až v hodně vzdálené budoucnosti, kdy budu v důchodu a nebudu schopný vyšlapat náročnější trasy.

Categories: Evropa

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial