UBER

Published by administrator on

Dlouhou dobu jsem zvažoval, zda napíšu tento článek o mém vztahu k přepřevě Uberem. Nechci se tímto dotknout Uberu jako takového neboť se jedná o skvělý nápad a dobrou službu pro občany.  Jakmile Uber vstupoval na českou scénu, tak jeho PR bylo docela ohlasné a s propagací neměli problém ani známé osobnosti. Například přeprava známého youtubera modelem Tesla. Když jsem v normálním provozu po přepravě s tímto modelem pátral, tak jsem se nedočkal. Topové modle jsou daleko nižší třídy než se ze začátku Uber propagoval. Pojďte se nyní podívat na můj vztah k takovému způsobu přepravy.

Uber a jeho začátky v Praze

Zpočátku jsem byl nadčený z nové služby, která vstoupila na českou scénu. Vzhledem k tomu, že čas od času jezdím taxíkem, tak mi bylo milou povinností ze začátku tuto službu vyzkoušet. Všechno fungovalo na výbornou. Do pěti minut jsem měl přistavené auto, řidíč který mě vezl měl skoro vždy čisté auto a mluvil česky. V neposlední řadě cena byla příznivá. V některých případech se mi nevyplatilo kupovat jízdenku na městskou hromadnou dopravu, když přeprava Uberem stála o pár korun více. Ze všech stran jsem byl spokojený. Zpočátku se mi nestávalo, že bych byl s nečím nespokojený. Bohužel postupem času mi tato služba neposkytovala to co jsem od ní očekával. Zklámání bylo zejména zhlediska spolehlivosti.

Kvalita služeb a má nespojenost

Asi zhruba po roce užívání Uberu se něco muselo změnit a každá zkušenost s ním byla ve skrze negativní. Jak jsem napsal ze začátku, článek jsem ani nechtěl psát, ale naskládalo se tolik negativních zkušeností, že jsem se rozhodl jej sepsat.

Bezpečnost

Ze začátku mi přišlo, že většina řidičů bylo české národnosti. Několikrát za posledního půlroku mě vezli občané z východu. Některých historky řidičů mě natolik zaujali, že jsem si řekl, že přestanu jezdit s kategorií UberPOP a budu využívat pouze přepravu s auty a řidiči vyšší třídy nebo třídy nejvyšší. Popravdě nebyl jsem zvědavý na boční přivýdělky řidičů a nebo informace kolik slečen uspokojili v tom autě. Osobně jsem chlap a u některých řidičů být slečnou, tak ani nevlezu do auta. Co se týče bezpečnosti, tak nejenom historky mě nebavili, ale taky mě nebavil způsob jízdy řidičů z východu.  Tímto jsem zavrhl kategorii UberPOP a přesedlal jsem do vyšších kategorií

Spolehlivost

Při přechodu na vyšší třídu mi nedělalo problém si připlatit za “kvalitu”. Nešlo mi o to, jezdit si v novějších autech. Šlo mi prostě jen o spolehlivost, když jsem zrovna nemohl řídit své auto a potřeboval jsem využít Uber. Abych řekl pravdu, tak trasy víceméně jezdím pořád ty samé. U vyšší třídy už auto nebylo přistaveno do 5ti minut, ale nějaký čas to trvalo. Tohle bych byl ochotný skousnout, ale nebyl jsem ochotný skousnout, když mi dva řidiči za sebou zruší jízdu. Tohle se mi stalo vícekrát do měsíce. Když jsem pátral po tom proč tohle někteří řidiči dělají, tak mi bylo řečeno: tohle dělají řidiči, kteří jsou tzv. vyčůraní. Čekají někde poblíž vás a záměrně nechtějí přistavit nebo očekávají, že když stratíte trpělivost a stornujete odvoz a máte účet navázaný na kartu, tak řidiči bez ohledu na to, jestli vykonal jízdu přijde provize. Prostě vy jste vypokutování, že jste zrušili skoro přistavené auto. Hold tohle se mi stalo několikrát a v okamžiku, když jsem zrovna potřeboval na vlak nebo na důležitý pracovní meeting. Osobně jsem naštěstí takhle přistavené auto nerušil. Řidiči asi pochopili, že to nemá cenu a jízdu zrušili sami. Na základě toho, že 2x mi takhle za sebou jízdu zrušili, tak v aplikaci mi vyskočilo okno, že pro mě přijede vůz té nejvyšší řady. O ten vůz mi ani nešlo, prostě mi docela zkomplikovali život tím, že díky Uberu jsem se někam dostal pozdě!!!! Hold jsem tuhle kategorii vyšší třídy zavrhl a řekl jsem si, že dám šanci ještě nejvyšší kategorii.

Luxury rides with professional drivers

Na základě zmíněných zkušeností jsem začal využívat tu nejvyšší kategorii. Řidiči vždy byli českého původu a přišlo mi, že většina z nich jsou bývalí taxikáři. Prostě zkušení chlapíci. Bohužel to by nebyl Uber aby něco nebylo špatně. Osobně jsem nechtěl ani vyhledávat chyby, ale připadá mi, že jsem měl asi smůlu. Pod označením luxury si nepředstavuju jízdu s Tuaregem na plyn s roztrhanýma  koženýma sedačkama a nebo s Oplem Insignia, který byl sice novější, ale něco tam chrastilo a klima nefungovala nebo nebyla vyčištěná (mimochodem venku bylo 30stupňů). Co se týče ceny, tak cena byla dost vysoká. Stejnou vzálenost od nejmenované taxislužby a s novým autem Škoda Superb mám za cenu nižší.

Cena

Cena je výhodná pokud se přepravujete vozy té nejnižší třídy. Není ale pevná od kilometru. V závislosti na vytíženosti se může měnit. Vzhledem k tomu, že z výše uvedených důvodu jsem jezdil pouze tou nejvyšší třídou, tak cena například z centra do Vršovic ve tři ráno byla 600 Kč. S bílou audinou A6 od nejmenosvané taxislužby jsem měl odvoz o dost levnější a ještě jsem nemusel dlouho čekat. Bohužel u Uberu (Luxury rides) čekání bylo neskutečné.

Co hodnotím pozitivně

Velice pozitivně hodnotím nápad jako takový a jednoduchou aplikaci. Co se mi velmi líbilo bylo, že řidiči mě oslovovali jménem (pan Pavel). Bohužel to je všechno co můžu hodnotit pozitivně

Závěr

V nouzi Uber čas od času využiju, ale rozhodně se na něj nespoléhám. Pokud potřebuji spolehlivý odvoz a nemůžu sám řídit, tak volím nejmenovanou taxislužbu, kde si řidiče objednávám přes dispečink.
Předešlý článek
Další článek
Categories: TRENDY

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial