Trek Supercaliber

Published by administrator on

Vůbec nevím jak mám začít článek o kole, které jsem měl již dříve jako vysněné. Nějaký čas mi trvalo než jsem se “propracoval” k jeho pořízení. Když teď si sumarizuji mé myšlenkové pochody,  tak si říkám proč se o ně s vámi nepodělit. Jednak sdílení mých myšlenek by mohlo pomoci někomu ve výběru kola a druhak si za pár měsíců či let sednu a s radostí se zpětně pousměji nad tím jak jsem přemýšlel. Tak pojďme na to. 

38_trek_supercaliber_axs_recence

Trek X-Caliber

Necelý rok zpět jsem psal článek (odkaz) o tom, jak jsem si vybíral a pořizoval hardtail Trek X-Caliber 9. Již v té době jsem si chtěl koupit novinku Supercalibera. Jenže, o kolech jsem toho moc nevěděl a říkal jsem si, že na X-Caliberu se všechno po servisní stránce naučím a pak už s větším klidem si pořídím nějakou raketu. Po celou dobu co jsem vlastnil X-Calibera, tak jsem si základní péči a servis dělal sám. Na pro mě složitější servis (třeba odzvdušnění brzd) jsem kolo dával do servisu. Abych jen nepsal o péči a servisu, tak bych rád shrnul jak se mi jezdilo na X-Caliberu. S kolem jako takovým jsem byl velice spokojený. Nikdy mě nenechalo ve štychu. Na to, že to bylo kolo za pár šupů, jelo svižně, ovladatelnost skvělá. Za mě super kolo v poměru cena/výkon. Osazení, jediné co jsem vyměnil byly základní MT brzdy. Ty jsem vyměnil za čtyřpístové SLX brzdy. Žádné další upgrady jsem na kole nedělal nebo jsem věděl, že po čase půjde do světa.

HT nebo full?

Před tím než jsem se vůbec pustil do výběru kol,  jsem nevěděl, zda chci jít do hardtailu nebo celoodpruženého kola. Benefity obou typů kol v době výběru jsem znal. Osobně jsem se kvůli váze a zvyku přikláněl k hartailu. Jenže k dokonalosti mi něco na HT kolech chybělo. Po pár projížďkách v terénu na fullu jsem měl trochu v hlavě zmatek a ovlivněn chvilkovým poblázněním jsem začal vybírat fulla. Na polních cestách, jízdě přes kořeny stromů nebo při sjezdech jsem se cítil komfortněji. Zase na druhou stranu mi moc neseděla geometrie a vyšší zdvih. Rovněž i při jízdě do kopce nebyla jízda dle představ. Raketovou reakci po svižném záběru do kopce jsem u fulla marně hledal. 

01_Trek_Supercaliber

Výběr kol

Výběr samotných kol byl pro mě docela oříšek. Abych se někam posunul, tak jsem si stanovil cíl vybrat tři kola, které si odzkouším a podle toho, které mi sedne, tak do něj půjdu. Postupně vám tedy představím jednotlivá kola přesně v tom pořadí jak jsem je testoval. Možná abych neopomněl  rozpočtovou část. Cílem bylo vybrat kolo v karbonu do 100 000 Kč. Samozřejmě kolo musí být bez kompromisů a bez nutnosti měnit komponenty. Co se týče osazení, tak jsem preferoval komponenty SHIMANO

08_Shimano_packa

Trek Procaliber 9.8

Kolo, které jsem si mohl vyzkoušet několikrát. Nejprve bych začal komponenty, ty na kole jsou relativně slušné. Pohon komplet v XT, karbonová kola Bontrager Kovee Elite 30, karbonový rám, vidlice FOX Performance a brzdy stejně jako pohon v XT. Za mě osobně bych po koupi nic neměnil a už s “defaultními” komponenty bych byl spokojený. Možná bych odstranil zamykání vidlice z řídítek. Zhruba po dvaceti letech vím, že tak často s tímto ovládáním nepracuji a je to zbytečné lanko navíc. Po jízdních vlastnostech mi vyhovovala geometrie kola. Abych se nerozepisoval do detailu, prostě mi sedla. Na mou sportovní (svižnou) jízdu akorát. Co se týče prvku ISO speed, tak nevím no. Většina majitelů si jej pochvaluje. Já jsem zas takový velký rozdíl třeba při jízdě na kořenech oproti hartailu bez ISO speedu nezpozoroval. Ano, do jisté si poradí s menšími nerovnostmi nebo výmoly, ale vlastnosti blíží se celopéru v tom nehledejte. Jednoduše řečeno pohltí slabé vibrace, toď vše. Po vizuální stránce se mi kolo na živo neskutečně líbilo v barvě Crystal White/Trek Black. Super barva. Sice po diskuzích ať už doma s dámským osazenstvem a nebo s přáteli většina na barvu reagovala, že by ji nechtěla, ale mně se líbila. Chvíli jsem zvažoval i variantu Factory Orange/Lithium Grey, ale tu jsem zavrhl nebo nebyl to takový wau efekt jako u zmiňované první varianty. Kromě skvělých jízdních vlastností a propracované designové stránky se mi na kole líbí “propracovanost”. Jednak systém Knock Block, který chrání rám a díky něm v případě přetočení řídítek nenarazíte korunami vidlice do rámu. Rovněž díky tomuto systému si můžete lanka na řídítkách zkrátit na minimum. Další prvky, které oceňuji jsou ochranné prvky. Ať už na spodní rámové trubce, v okolí středu/převodníku a nebo na zadní spodní vidlici u řetězu. Cena. Kolo téměř všichni prodejci nabízí za 97 tisíc. Přes známého jsem jej mohl mít za 83 000 Kč včetně DPH. Mimo kola jako takového se mi u Treku líbí doživotní záruka na výrobní vady u karbonových dílů jako je třeba rám či kola. Rovněž oproti Cube nebo Superiora lze v rámci záruky do dvou let od zakoupení vrátit k výměně nebo opravě karbonový rám či zmíněné kola (viz záruky na stránkách Treku https://www.trekbikes.com/cz/cs_CZ/inside_trek/warrantied_for_life/).

Toto kolo bylo víceméně mým favoritem oproti dalším, které jsem si chtěl vyzkoušet. Ovšem jsem se z nadšení nechtěl unáhlit v koupi a raději jsem si vyzkoušel i další značky (Cube a Superior).

Superior XP 979

Tento hardtail se mi zalíbil po designové stránce. V bílé barvě s černým nápisem naživo vypadá lépe než na obrázku. Co se týče osazení, tak známý co kolo vlastní z něj sundal pár základních komponent a dostal se na váhu něco lehce nad 9 kg. Když mi ho půjčil, tak jsem z něj byl nadšený. Doslova raketa, neskutečně rychlý bajk. Kolo nejelo dobře jen z kopce, ale i do kopce. Akcelerace šla znát s každým zabráním. Jestliže akceleraci porovnám s Procaliberem, tak můžu s klidným svědomím říct, že je lepší než u Treka Procalibera. Nevím, zda je to dáno krátkou zadní stavbou nebo čím, ale svižnost kola mi vyhovovala. Bohužel co mě štvalo, tak byly bouchající bovdeny. I na drobném terénu jsem je slyšel. Sám za sebe jsem byl rozhodnutý, že bych do kola i šel, ale po přidání diskuzního vlákna na bike-foru mi někdo napsal, že kolo je bez karbonových kol a to už se mi investice cca 67 000 Kč tisíc nezdála jako rozumná. Vzhledem k těm bovdenům, absencí karbonových kol jsem měl stále favorita Treka. 

Jinak, když jsem pročítal vlákna na bike-foru, tak mě docela zaujala nevím jestli fáma nebo skutečnost, že karbonové rámy od Supu praskají. Možná dříve tomu tak bylo. Co znám asi 10 lidí co mají supa, tak nikomu zatím rám nepraskl a když vidím co na kole dávají, tak je pro mě překvapením, že jeden z nich ten rám nepraskl.

CUBE ELITE C:68x

V okamžiku, když už jsem měl vytvořenou objednávku na Treka Procalibera 9.8 mi volal kamarád, že by mi doporučí kolo, které mě určitě zaujme jak po optické, tak i funkční stránce. CUBE ELITE C:68x. Po hovoru jsem šel na net a nechápal jsem, že kolo už jsem dávno neměl ve výběru. Skvělé komponenty, parádní design a váha v “tovární” výbavě 9.7 kg. Kolo jsem si chtěl někde v Praze vyzkoušet a vzhledem ke COVID situaci nikdo nebyl ochotný mě pustit bez objednávky na prodejnu a nechat kolo vyzkoušet. Ono prodejci jiných značek s vyzkoušením neměli problém, ale bohužel v tomhle případě to nešlo. Docela mě to štvalo, ale nic jsem s tím nemohl dělat. Do budoucna ať už budu mít jakékoliv kolo, tak CUBE ELITE C:68x si chci minimálně vyzkoušet.

Supercaliber

Kolo úplně z jiné kategorie než výše uvedené a já měl tendenci si jej aspoň zkusit. Nevím proč, ale jedna projížďka na Supercaliberovi a Trek Procaliber 9.8, Superior XP 979 nebo CUBE ELITE C:68x můžu pustit z hlavy. Jak jsem psal v minulém odstavci, tak sem měl vytvořenou objednávku na Procalibera. Jenže do mejlu mi přišlo z mé oblíbené prodejny upozornění, že mají skladem Supercalibera v mé velikosti. Neváhal jsem a i přes koronavirová omezení mi umožnili si kolo vyzkoušet.

04_Trek_SuperCaliber_AXS

Z krátké zhruba pár minutové projížďky na kole jsem byl úplně nadšený. Kolo i se základním komponenty se chovalo přesně tak jak jsem očekával. Samozřejmě během těch pár minut jsem z kola nevymáčkl ani část jeho potenciálu. To mi stačilo a kolo jsem si zakoupil.

02_Trek_Supercaliber_9.7

I přes to, že rozpočet jsem měl 100 000 Kč, i přesto, že nebylo v barvě, kterou jsem chtěl (Miami Green to Volt Fade), tak jsem do kola šel. Bohužel bylo jen v barvě Trek Black/Trek White. Jakmile jsem kolo dovezl domů, tak jsem byl skutečně rád. 

03_Trek_SuperCaliber_AXS

Z čeho jsem neměl radost byla z nutnost upgradu některých komponent. Po pár vyjížďkách jsem byl ujištěný, že brzdy Shimano MT500 musí pryč.

05_brzdy_MT_501

Prostě nebrzdily. Následně i řazení SRAM NX Eagle bylo to nejhorší řazení co jsem kdy na kole měl.  Noo, než bych se rozepsal o slabších komponentech, tak si raději pojďte přečíst jak jsem postupně upgradoval.

06_Brzdy_Shimano_XT

Upgrade brzd

První co jsem na kole měnil byly brzdy. Původní model Shimano MT500 nahradily hned v prvním týdnu nové XT brzdy, konkrétně 4 pístový model BR-M8120 s chladičem. Chvílemi jsem váhal i, že bych šel do XTR brzd, ale po přečtení a shlédnutí několika recenzí se mi to nejevilo jako rozumná investice. Ba naopak v poměru cena/výkon mi vycházely nejlépe XT brzdy. Co se týče brzdových kotoučů, tak dopředu jsem dal 180 mm brzdový kotouč a dozadu 160 mm Shimano SM-RT86 Ice Tech. Brzdové destičky jsem vybíral na doporučení: Shimano N04C – kovové.

07_Brzdy_Shimano_XT

Abych řekl pravdu: na X-Caliberu 9 jsem měl čtyřpístové SLX brzdy na těch samých kotoučích s kovovými destičkami a nezpozoroval jsem rozdíl v účinnosti. Páky brzd jsou velmi pohodlné. Ovládání je snadné jedním prstem. Montáž brzd jsem nechal na servisu. Po montáži jsem odtáhl/uvolnil objímky brzdových pák. Tohle jsem se naučil již v dávné minulosti a mám to z toho důvodu, kdybych do něčeho narazil, tak ať se mi brzdy po nárazu “přetočí”. Tím zabráním jejich zničení.  Samozřejmě díky technologii Knock Block jsem si zkrátil bovden na minimum. Tohle se mi na Treku líbí. Díky skvělým technologiím můžu mít vyšperkované brzdy do detailu. 

26_supercaliber_kokpit

Sram XX1 Eagle AXS 

O téhle (Dub Boost 175mm) sadě elektrického bezdrátového řazení jsem snil už hodně dlouho. Co mě odrazovalo byla značka SRAM. Nevím proč, ale ze dne na den jsem změnil názor. Může za to video Matěje Charváta, který delší dobu sadu testoval a po shlédnutí videa na YT (link) jsem věděl, že sadu chci. Předsudky ze značky SRAM šly stranou. Upřímně, jako fanda nových technologií či už jen ze zvědavosti jsem chtěl zkusit jak sada funguje.

09_SRAM_NX
NX sada

V případě, že by mě nenadchla, tak mě uklidnila nedostupnost těchto sad na českých eshopech a cena bazarových. Věděl jsem, že za cena, za kterou jsem sadu zakoupil je totožná s cenou bazarového zboží. 

Před objednáním jsem zvažoval, že bych si koupil pouze upgrade kit, který obsahuje jen přehazovačku a řazení. Vzhledem k ceně mi to vážně vrtalo hlavou, jen jsem měl obavy z kompatibility s NX komponenty. V momentě, kdy jsem řešil dotaz spojený se SRAM XX1 Eagle AXS sadou, tak se mi to v hlavě rozleželo a raději jsem šel do sady s kazetou i karbonovými klikami. Pro stoprocentní funkčnosti mi to dávalo smysl. 

09_SramXX1EagleAXSDubBoostSada175mm
SRAM XX1 AXS sada

Na montáž jsem si nevěřil. Tu jsem svěřil raději odborníkům. Jen tak ze zajímavosti jsem si nechal v pár známých pražských cykloservisech nacenit pracnost, ta se pohybovala většinou mezi 1000-2000 Kč. Zajímavé bylo, že někteří mi sdělili, že s montáží takové sady nemají zkušenosti, ale že by to zkusili. Pro sychr jsem vybral dražší servis, kde s montáží takových sad mají prokazatelnou zkušenost. 

10_sram_kazeta_XG-1299 10-50T
18_sram_axs_prehazovacka_elektronicka
17_kliky_sram_xxx1

Se sadou jsem mám najeto něco málo přes 1000 km – na zimu dobré :-)) Musím říci, že konečně jsem s řazením spokojený a vše funguje jak má. Naprosto spolehlivé a dokonalé řazení. Je pravda, že o řetěz, kazetu a převodník se starám pečlivě.  Bohužel řetěz SRAM XX1 je slabší článek této sady. Zhruba po 800 km už jsem jej musel měnit nebo při přeměření šuplerou a dvěmi měrkami jsem viděl, že byl natolik odrovnaný, že by poškodil kazetu. Vím, že opotřebení je závislé na stylu jízdy, ale plus minus v tom samém terénu vydržel daleko více NX řetěz. Více o opotřebení a řetězech napíšu v samostatném článku.

14_sram_axs_kliky
19_sram_axs_eagle_dub_boost

Seřízení řazení. S tím jsem u Shimana bojoval. Tady, když mám dobře srovnanou patku, tak pak podle měrky, která byla v balení, nastavím požadovanou polohu a mám hotovo. Když jsi vzpomenu jak dříve jsem u Shimana štěloval řazení, tak sám sobě se divím, že jsem na to měl nervy. 

11_sram_axs_kazeta
12_sram_xxx1_kazeta

Několikrát mi do AXS přehazovačky z boku vlítnul nějaký klacek a nebo jsem v zatáčce podklouznul a všiml jsem si, že přehazovačka sama pod tlakem uhnula. Následně jsem měl strach, že budu muset seřizovat znovu řazení někde v lese. Nemusel jsem. Přišlo mi, že přehazovačka se sama vrátila do původního místa a bez jakéhokoliv zaváhání dál řadila a řadí bezchybně. Bohužel není tak dokonalá, že by uměla odřeniny sama ze sebe sundat 🙂 

13_sram_axs_prehazovacka

Co se týče pohodlí, tak za mě této sadě dávám palec nahoru. Krom výše zmíněného ocením i lehké a nenáročné ovládání páčky řazení. To jsem si v aplikaci na telefonu nastavil podle toho jak potřebuji. Největší benefit takového jednoduchého ovládání vidím i v tom, že leckdy po několika desítkách najetých kilometrů s převýšením více než tisíc metrů jsem byl rád, že jsem vůbec měl sílu na řazení. Teď u AXS mě to nijak nevysiluje a “ušetřenou” energii můžu investovat jinam.

16_sram_axs_razeni

Na sadě jsem zkoušel hledat i negativa a záměrně jsem ji přes zimu nenabíjel. Po ujetých cca 1000 km v zimě musím říci,  že baterka spadla zhruba o třetinu.. Osobně jsem čekal, že při jízdě v mrazech bude mít horší výdrž. Tohle mě příjemně překvapilo. Možná, když se zamyslím nad malou nedokonalostí, tak štve mě štve, že se musí člověk nově po ugradu aplikace na iOS znovu přihlásit a sem tam elektricky doladit řazení. 

Karbonová řídítka

Dlouho jsem váhal, zda měnit řídítka za karbonová před sezonou a nebo po sezoně. Bohužel COVID nám zacloumal s komponenty na českém trhu. I přes omezený počet díků jsem se je pokusil sehnat. Na každém eshopu byly řídítka ať už Kovee PRO 35 a nebo Kovee XXX 35 vyprodané.

Následně jsem zavolal na českou podporu Treku a tam mi bylo řečeno, že tenhle rok nebudou. Poté jsem zkusil přes známé co se ve světě kol nahlédnout do objednávkového systému Treku a skutečně s dodávky to nevypadalo dobře. Říkám, kašlu na to a obvolal jsem asi 30 prodejen Trek v rámci celé ČR. Víceméně všude ta samá odpověď: nemáme a mít nebudeme. V zoufalosti jsem zavolal do jedné malé moravské prodejny, kterou mám za barákem. Popsal jsem co potřebuji a pán v telefonu mi řekl, že je má skladem a při ruce (jen na eshopu tyhle informace nemám). Konečně po dlouhé době shánění se mi povedlo karbonová řídítka sehnat. Představec jsem musel rovněž pořídit nový.

28_kovee_pro_predstavec

S trochou štěstí jsem jej sehnal v Praze. Abych měl klid a doma neskladoval staré řídítka s představcem, tak jsem díly poslal do světa. Proč to zmiňuji? Asi na třetí vyjížďce s novými řídítky mi po lehkém doskoku (asi 40 cm) praskla. Sám nevím, zda to bylo vadou materiálu nebo špatnou montáží. Montáž jsem prováděl na doporučené Nm a zřejmě jsem zachyboval u utažení. Utahoval jsem šrouby tzv. do kříže.

Jenže podle návodu by se měly utáhnout následovně: první vrchní část představce a pak spodní. Co teď? před sezónou a bez řídítek. Volám do prodejny, kde jsem řídítka kupoval. Popsal svůj problém a pan majitel mi sdělil, že v pohodě. Na prodejně má zašité ještě jedny řídítka. Ty staré reklamujeme a podle toho jak reklamace dopadne, tak ty nové buď zaplatím a nebo ne. Docela jsem si oddychl nebo jsem měl štěstí, že pan majitel má kola Trek jako velký koníček a nakoupil více komponentů než byla potřeba. Více asi nemá smysl psát o řídítkách, vím, že na trhu je řada jiných značek než Bontrager, ale primárně chci mít kolo z dílů, které mají být k tomu určené. 

31_trek_bontrager_riditka

Rock Shox Reverb AXS

Spíše z rozmaru než z potřeby jsem chtěl na kolo bezdrátovou teleskopickou sedlovku. Jediný model, který mě zaujal byl Rock Shox Reverb AXS.

21_rock_shox_reverb_axs

Bohužel jsem ji nemohl sehnat nikde se slevou nebo po známosti ve velikosti co jsem potřeboval nebyla k mání. Říkám, okaa.. Objednávku jsem vytvořil na Kupkolo. Sedlovka přišla a už při montáži jsem cítil, že něco není v pořádku. Dal jsem sedlovku do servisu a tam mi servisák oznámil, že je zapotřebí koupit Rockshox reverb service kit a tím by byla vůle vyřešena. Bohužel vůle mezi horní a spodní částí sedlovky byla zhruba +/- 1 až 2 mm. Jednoduše vysvětleno, i při sezení jsem cítil vůli sedlovky. 

23_rock_shox_reverb_axs

Detailně jsem popsal nesrovnalost/závadu plus přidal informaci o potřebné opravě ze servisu a reakce z eshopu mi přišla reakce, že se nejedná o výrobní vadu. Údajně je to u těchto sedlovek běžný jev. Dál už jsem neměl chuť s prodejcem něco řešit. Čekal jsem aspoň reakci ve stylu, že jim sedlovku můžu poslat zpět a třeba se na to podívají. Abych nedal pouze na jeden servis, tak jsem sedlovku raději přinesl do dalšího servisu, kde pravidelně kolo servisuji (Kolofix).

22_rock_shox_reverb_axs

Tam se na problém podívali a řekli, že to je na reklamaci. Sami reklamaci s Rock Shoxem vyřešili a měl jsem po starostech. Do budoucna možná sedlovka půjde z kola nebo z domu. Zjistil, že ji nevyužiju natolik abych na kole vozil gramy navíc. Kdyby byly Bontrager XXX sedlovky a sedla skladem, tak ani neuvažuji a dám je na koloi ihned. 

24_rock_shox_reverb_axs_razeni

Ostatní změny

Ke spokojenosti, jsem dal na bajk mé oblíbené gripy (ESI Chunky Extra). S nimi jsem byl vždy  spokojený a žádnou “lepší” náhradu jsem zatím ani nehledal. U gripů oceňuji snadnou montáž (s desinfekcí 🙂 ) a to, že se neprotáčí. To co mě těší je, že jsou měkké a tlumení v terénu jde znát. U klasických gumových gripů v minulosti mě po osmdesáti kilometrové vyjížďce hrozně boleli dlaně.

34_esi_grip_bontrager
32_esi_gripy

U ESI gripů je to úplně v pohodě. Když zkusím najít nedokonalost na kráse těchto gripů, tak se na nich drží prach a při pádu nebo při nechtěném odření se snadno poškodí. Osobně mi to nevadí nebo gripy měním pravidelně a vždy mám doma připravené záložní. 

33_esi_gripy_trek

Když už jsem zmínil záložní příslušenství, tak to mám nakoupeno do foroty. Nerad bych v případě potřeby čekal na objednávku a nebo v nouzi řešil nedostupnost na českém trhu. Jakmile jsem provedl upgrade výše uvedeného, tak jsem do foroty nakoupil téměř vše co by se na kole mohlo “vysypat”. Přes šrouby, patku, středové složení až k pedálům. Samozřejmostí jsou i náhradní pláště. Co se týče plášťů, tak jak je možné vidět z některých fotek, tak do zadu jsem dal plášť Spešl Fast Track 2.1. Na tyto pláště jsem zvyklý. Zkoušel jsem dát dozadu i Maxxis nebo Schwalbe. Pokaždé, po sjetí více než padesáti procent vzorku, mám problém s defekty. Tohle jsem se Spešlama nikdy nezažil. Bavím se pouze o plášti vzadu. Ve předu mám Bontragery, ale ty budu možná měnit za Maxxis nebo Mitas. Ty, když jsem na předchozím kole měl vepředu, tak  nebyly špatné. Maxxis, i když byl sjetý vzorek zhruba ze šedesáti procent, tak netrpěl na defekty jako plášť vzadu. 

37_kola_kovee_elite_23

Ovšem, k úplné dokonalosti abych byl s kolem spokojený, mi chybí dvě věci. Změnit barvu rámu a změnit některé komponenty na Bontrager XXX. Barvu plánuji změnit na podzim nebo v příštím roce. Aktuálně nejsem moc spokojený s dosavadní barvou. Jediné z čeho mám radost je, že současná barevná kombinace je známá tím, že je na základních Supercalibrech. Když se s někým bavím a detailněji si kolo prohlídnou, tak řeknou, že za ty prachy je tam skvělá výbava. To “bé” že sem vyhodil základní komponenty a osadil jinými už moc neříkám. Ono známý má Supercalibera Project One a říkal, že když někdy odpočívá na trailu, tak se lidé zastavují a ptají se ho. Já jsem naštěstí těchto dotazů ušetřena. Maximálně se mě lidi ptají na IsoStrut. Z toho mám radost, že mám klid 🙂

36_fox_tlumic_supercaliber
35_fox_tlumic_supercaliber

Další změnou upgrade na Bontrager XXX. Bohužel situace je teď taková, že jsem rád, že jsem vůbec nějaké karbonové doplňky ke kolu sehnal. Jakmile budou XXX komponenty, tak vyměním současné řídítka Kovee 35 PRO, atd…

Nové nebo bazar

Když jsem dokumentoval “přestavbu” teda spíše výměnu některých komponent na kole na sociálních sítích, tak mi pár přátel cyklistů psalo reakce ve smyslu: kupoval jsi z bazaru nebo nové? Za mě osobně preferuji nové kusy. Nevím proč, ale u kola a ještě u některých drahých komponent bych se bál něco koupit na bazaru. Neříkám, že je to špatně, ale za těch pár ušetřených korun mi to nestojí. V jediném případě, kdy docela často využívám služeb barazu (cyklobazar.cz, bike-forum.cz/bazar, nebo bazos) je prodej komponent. Některé díly z kol udám mezi známými, kdy třeba dobrým známým dám něco gratis a to co v okolí neudám, tak zainzeruji na zmíněných inzertních serverech. U těchto cyklo komponentů nejsem v detailu a proto vždy cenu dávám dohodou. Zatím jsem měl štěstí a narazil jsme na výborné kupující, kteří nesmlouvali. Prostě napsali cenu a já jsem se ozval s tím, že to beru nebo neberu. 

30_bsuper_caliber

Jízdní vlastnosti

Kolo snů, raketa, jinak bych Supercaliber ani nenazval. Všechno funguje jak má, nic neklepe, kolo je ovladatelné. Zdvih jak ve předu, tak i v zadu mi vyhovuje. Opravdu nevím krom samých superlativů co bych ke kolu napsal. Nejlepší je odzkoušet si kolo osobně. Před koupí jsem měl nasledovanou hromadu recezenzí a osobní vyzkoušení je k nezaplacení.

39_supercaliber_sleva

 Samozřejmě nevyužívám plný potenciál kola. K mému ježdění mi kolo plně dostačuje a vyhovuje. Asi zmíním, že na kolo jsem přecházel z hardtailu. Nyní když jedu ty samé trasy na Supercaliberu, tak musím říci, že v technických sjezdech cítím větší jistotu. Kdo by to byl řekl, že s 60mm zvidem v zadu takhle o sjezdech budu psát. Pocitově mi zdvih přijde vyšší. Na dlouhých rovinatých tratí, nejsem tolik unavený jako na X-Caliberu. Přikláním se k tomu, že to je díky tuhosti. Po ujetí zhruba 50km po rovině se dříve hrozně trápil . Teď se Supercaliberem, můžu říci, že na rovince doslova letím a únava není taková jako dříve. Slovo raketa bych si dovolil použít, ikdyž brázdím ty naše valašské kopce. Kolo letí i do kopce 🙂 Na časech, které jsem měl dříve na HT (stejná kondice, stejné jídlo v rámci tréninku, prostě totožné podmínky), mám se Supercaliberem lepší časy na stejných úsecích, a to nezamykám vidlici a tlumič. 

Recenze?

Ne, v tomto článku píšu jen mou uživatelskou zkušenost. Článek jsem tahle záměrně pojal. Ono na recenzi jsou tady zkušenější. V případě recenzí je vhodné kouknout na Youtube, kde je i několik recenzí v češtině. V závěru přikládám pár fotek kola, které jsem pořídil.

UPDATE: pokud vás zajímá co všechno se změnilo po roce na Supercaliberovi, tak zde jsem pro vás připravil další článek.

39_trek_supercaliber_axs_bazar
39_supercaliber_kolo
40_trek_supercaliber_bazar
39_trek_supercaliber_axs_zkusenosti
Categories: KOLO

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial