NOVA CUP Sázava

Published by administrator on

Dne 13.6.2020 se konal závod horský kol Škoda auto Sázava v rámci seriálu NOVA CUP 2020. Již v minulosti jsem si chtěl tento závod zkusit nebo několik přátel tento závod v minulosti jelo a všichni si jej pochvalovali. Tento rok jsem se konečně rozhoupal a na závody přihlásil. 

Registrace

Před tím než jsem se registroval, tak jsem se podíval na několik videí a reportáží na Youtube. Po shlédnutí jsem věděl, že tento závod chci odjet. Jakožto zapálenému amatérovi mi to nedalo a trasy jsem si nastudoval přes mapy.cz abych vůbec zjistil, zda závod dám či nikoli. Co se týče pestrosti terénu, tak z map a videí na mě trasy působily, že se dají odjet jak napohodu, tak i svižnějším tempem. Při registraci bylo na výběr ze tří druhů tratí Corny jizda (trasa A), která je dlouhá 80km s převýšením 2240m. U této „královské“ trati sem si byl jistý, že ji určitě nechci jet. Ono pro mě jako amatéra tato trať by byla zbytečně dlouhá a náročná. Když bych jel s přáteli na celodenní pojezd, tak proč ne, ale na „závodní“ tempo bych se moc trápil. Každopádně do budoucna jsem si stáhl trasu do GPS a budu se těšit až si ji pohodovým tempem odjedu. Mimo jiné doporučuji i jiné trasy ze seriálu NOVA Cup si stáhnout do GPS a projet si je – opravdu dobrý zdroj inspirace. Druhou z tras (trasa B) je Niceboy jízda, která je dlouhá 40 km s převýšením 1250m. Tato trasa se mi zdála optimální pro svižnější tempo a na ni jsem se registroval. Už při registraci jsem věděl, že si nedělám ambice na bednu. Jen jsem si chtěl trat užít a zajet ji v rozumném čase. Poslední z tras (nepočítám-li dětskou) je Nova jízda (trasa C) v délce 16km s převýšením 450m. Na tuhle trasu jsem již od počátku věděl, že nechci nebo 16km je skutečně málo a to bych tu Sázavskou přírodu ani pořádně nevychutnal. Co se týče cen závodu, tak ty jsou dané podle toho jakou trasu jedete a podle toho kdy se do závodu přihlásíte. U „mé“ trasy, byla cena startovného 550 Kč když zaplatíte do 23.5.2020, pak následně se cena zvýšila na 620 Kč, když zaplatíte do 7.6.2020 a pokud by jste se chtěli registrovat do tří dnů před startem závodu, tak cena je 700 Kč. Jinak nevím proč, ale když jsem platitl závod 20.5.2020, tak platební brána po mně nechtěla 550 Kč jak bylo avizováno v instrukcích, ale pouze 500 Kč. Po zaplacení přišlo do mejlu pouze potvrzení. Ostatní další isntrukce a informace byly pouze na webu http://www.novacup.cz/

Před závodem

Již od registrace jsem věděl, že budu muset trochu potrénovat. Ono fyzicky jsem na tom dobře z tenisu, ale přeci jenom při jízdě na kole člověk zapojuje jiné partie. Abych šel s klidným pocitem na start, tak jsem každý den (krom posledních dvou dnů před startem) na kole denně ujel 40-70km. Primárně jsem se snažil jezdit kopce. Teď když se zpětně kouknu na ten můj třítýdenní tréninkový cyklus, tak v kombinaci s tréninky na tenisu musím říci, že to byla krásná příprava. Tyto tři týdny mi neskutečně rychle uběhly a já se cítil a stále cítím ve formě😊 Abych nepodcenil i technickou přípravu, tak kolo před závodem jsem víceméně celé rozebral, všechno namazal, seřídil a poslední dva dny před „dnem D“ na kolo ani nesáhl.

Chtěl jsem aby si nohy a tělo odpočinuly. Tedy tenisové tréninky jsem nevynechal. Ty jsem v plném rozsahu absolvoval. Co se týče stravy, tak tu jsem taky trochu v posledním týdnu drobně upravil. Naštěstí mám zkušenosti z tenisových turnajů, tak lehký tunning jídelníčku mi jenom prospěl. Původně jsem zamýšlel, že bych se na tohle téma trochu rozepsal, ale asi zbytečné. Každý to máme trochu jinak. Někomu jako „dobrý“ zdroj energie den před závodem vyhovuje nacpat do sebe tuny všeho možného. Mně stačí jen pár gramů kvalitních bílkovin a kopec sacharidů s nízkým glykemickým indexem. Oblečení jsem bohudík díky dobrému počasí nemusel řešit. Předpovědi na den závodu byly všechny skvělé a čekal nás slunečný den.

NOVA_CUP_ZAVOD

Jdeme na to!

Pár dnů před závody byly na webu vyvěšeny instrukce. Vzhledem k tomu, že na tomhle závodu jsem nebyl, tak jsem si je pro jistotu přečetl dvakrát. Všechno bylo napsané jednoduše a srozumitelně. Start závodu mé kategorie byl naplánovaný na 10:30. Ráno jsme vyjíželi z Prahy ještě dříve nebo bylo nutné se registrovat a vyzvednout si startovní číslo. Raději jsme vyrazili s předstihem nebo jsme nevěděli jak dlouho budem parkovat, kde se seknem apod…Každopádně již při cestě z Prahy jsme si všimli, že jede více lidí s koly než obvykle. Při zastávce na benzínce jsme potkali několik cyklistů, kteří evidentně vypadali na to, že mají stejný cíl jako my. Popravdě, tento závod je docela komerční masovka, tak byl bych překvapený kdybych po cestě z Prahy neviděl žádného cyklistu.

Po příjezdu na Sázavu jsem si šel vyzvednout startovací čísla. Se startovacím číslem jsem obržel několik reklamích drobností. Následně jsme šli vhodně zaparkovat. To se nám podařilo bohužel/bohudík v obytné zóně. Ono byla možnost parkovat blízko startu/cíle závodu, ale přišlo nám to jako zbytečné. 

WE_LOVE_CYCLING

Abych nezapoměl na atmosféru, tak závodní atmosféra na nás dýchla již při příjezdu. Všude docela dost závodníků a nic jiného než se řešili spojistosti se závody.

Před startem jsem se šel lehce rozjezdit a pak jsem zaplul na chvíli do stínku. Ono už takhle brzo z rána bylo slunečno a teploměr ukazoval 25 stupňů. Pro jistotu jsem si krk a nos namazal opalovákem nebo sluníčko bylo docela ostré. 15 minut před startem nás organizávoři svolali ke startu. Do prvních lajen jsem se nehrnul a startoval jsem od zadních pozic. Ihned odstarování se peloton rozjel. Co jsem docela koukal, tak úvodní kpec docela peloton rozhtrhl. U některých spíše teda amatérů jsem zpozoroval, že začátel docela napálili a v kopci pak nemohli. Úvodní elitáře jsem ještě okem držel pár kilometrů po startu. Pak v rychlosti jaké jeli, tak mi zmizeli z dohledu 😊. Osobně jak jsem psal ze začátku, můj cíl byl užít si trať a trochu si máknout. Co se týče trati, tak ta byla skuteně luxusní. Pestrý terén, kde se kombinovaly lesní bahnité cesty s asfaltkami, šutolinou, apod.. V téhle krásné přírodě byla opravdu radost jet. Ono kopce mi dost připomínaly ty naše Valaššké. Zhruba v půlce trasy nás dohali elitáři z královské kategorie 80km.

Zavod_NOVA_CUP

Co musím říci, že ti kolem nás prosvištěli jako sršni. Neskutečně rychlé tempo a docela i agresivně jeli. Co za zmínku stojí, že zřejmě většina z nich měla karbonová kola a když jsem koukal na sjezdu kamenitým terénem, tak mi těch drahých kol přišlo docela líto .-))) Kameny jim létali do rámu, do výpletu a kluci „šusem“ prudký a kamenitý terén dali jak nic. V tento okamžik jsem se zapřemýšlel a  říkal jsem si, že na tyhle srandy musím mít asi dobré sponzory. Jinak za mě nic dalšího zajimavého na trati nebylo. Krásná příroda, trať byla jednoduše a přehledně značená. Po této stránce musím organizátory pochválit nebo málokde jsem viděl tak skvěle značenou trať. Jinak občerstvení bylo na dvacátém druhém kilometru. K dispozici byly banány, výživné gely a pití. Po lehkém občerstvení (gel a pití) jsem v mém tempu jel dále. Nevím proč, ale na 30-33 kilometru jsem měl docela krizi. Té jsem se naštěstí zbavil tím, že jsem zabral a nasadil trochu rychlejší tempo. Do cíle jsem dorazil v čase 2h28minut. To stačilo na cca 250té místo. Za mě docela spokojenost nebo jsem skončil uprostřed žebříčku.

NOVA_CUP_RECENZE

Organizace

Jak jsem již psal v minulém odstavci, tak organizátorům, kteří připravovali trať patří poklona. Trať fakt super nastavená a značení vynikající. Jinak zbytek po organizační stránce byla tragedie. Vím, že je těžké pro takovou masu lidí řízeně poskytnout nějaký servis. Na tohle téma nazářím záměrně nebo katastrofa byla u občerstvení. Ihned po příjezdu do cíle se v naší kategorii nedali čekat zázraky. To, že by nám někdo nabídl jako u „královské“ kategorii pití, tak to nebylo…Říkám ok, tak si jdu pro pití na voucher do stánku. Tam bohužel byla fronta na půlhodiny. Do řady jsem postavil přítelkyni a ta asi po 45ti minutách přišla s tím, že na pití se stojí jiná řada než na jídlo. Čili dali jsme jednu klobásku a vouchery jsme zahodili nebo stát zas kvůli pití (nealku) další řadu nám přišlo docela jako úlet. To jsme raději šli do přilehlé restaurace a tam se občerstvili. Jeden stánek pro tolik lidí mi přijde zalostně málo. Osobně bych neměl problém si zaplatit za pití u startu/cíle, ale to bohužel nešlo bez vystání dlouhé fronty, kde stejně většina brala jídlo/pití na voucher. 

Jinak sprchy ty jsem podle plánku hledal marně. Ostatně jsem se ptal i dvou týpků (jeden měl na triku pořadatel a druhý security). Ani jeden nevěděl, kde přesně jsou sprchy. Jen mi řekli, že to bude asi tamtím směrem. Hold jsem pokořil své možnosti a okoupal se v řece. 

SAZAVA_ZAVOD

Za rok opět na startu!

Přiští rok určitě s radostí na Sázavu určitě rád zavítám. Hlavně teda kvůli trati. Tento rok jsme se po závodu vydali zpět domů a docela jsme toho i litovali. Když jsme odjíželi (už bylo k 17:00), tak na Sázavě to docela žilo. Hold příště budeme pohotovější a objednáme si i ubytování na Sázavě a závod spojíme i se společenským vyžití😊 Jinak po trase 40km jsem byl lehce unavený. Příští rok teda do toho trochu více šlápnu a budu se těšit na startu!

Categories: KOLO

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial