Mladá Boleslav Tour

Published by administrator on

jednou za čas si vyrazím porovnat síly s elitáři v cyklistice. Rád zavítám na akce organizované pod hlavičkou Kolo pro život a nebo na závody v rámci seriálu NOVA Cup. Pojďte si přečíst jak hodnotím závod v Mladé Boleslavi, který se jel 12.9.2020.

Příprava

Trénink

Z dlouhodobého hlediska příprava byla u mě hodně slabá. Prostě jednou za čas sednu na kolo a vyrazím na nějaký celodenní výlet. Nebo prakticky 2-3x týdne jsem jezdil nebo jezdím ve fartleku (střední rozsah tepové frekvence). Z krátkodobého hlediska jsem měsíc před závody hold jezdil téměř každý den na kole. Abych nejezdil jen tak na pohodu, tak pokaždé jsem se snažil držet tepovku v těžké intenzitě. Nechtěl jsem přípravu nějak podcenit, proto jsem byl na kole minimálně 5x týdně. Jinak upozorňuji, že jízda na kole je můj druhý sport. Co se týče tréninků, tak jsem ještě v přípravě absolvoval tenisové tréninky a o víkendu turnaje. 

trenink-na-kole-Praha

Servis kola

Jestliže se chci bavit o přípravě se vším všudy, tak jsem ještě musel investovat čas a prostředky do seřízení kola a výměny nějakých komponent. Lehčí úkony spojené s pravidelným servisem jsem si udělal sám. Pro mě těžší úkony typu výměna brzd jsem raději nechal na odbornících. Proč vůbec na tohle upozorňuji? V sezoně pokud nemáte známého servisáka a chcete servis doslova na počkání, tak v leckterých případech horko těžko najdete. Doporučuji kolo servisovat s předstihem. 

Strava

Tahle oblast je víceméně individuální. Osobně se snažím držet zdravou a kvalitní stravu po celý rok. Co se týče závodu: den, dva před závodem určitě nedoporučuji pít alkohol. Tohle zmiňuji z toho důvodu, že na startu za mnou si povídali mladí kluci jak se den nebo dva před závodem hrozně vykalili. Nevím jak kluci, ale já bych měl asi problém v závodu 🙂 Jinak za mě den před závodem nejím nic smaženého a nic přesoleného. Rychlé cukry rovněž nemám v jídelníčku. Na večeři si dám velkou porci sacharidů v kombinaci s bílkovinami (třeba hodně rýže s kuřecím masem). Ráno jakmile vstanu, mám z dne předchozího uvařené brambory. Ty si na pánvi orestuji a k tomu přidám dvě vajíčka a jeden plátek olomouckého tvarůžku. Vím, že tohle je úplně mimo, ale když si takové jídlo dám 4 hodiny před závodem, tak sem plný energie a nemám na trati problém. Nemám hlad, necítím se vyčerpaně a taky nejsem “přežraný”. Za mě vím jak moje tělo funguje a tohle u mě funguje na výbornou. 

Trasa

Když mám kousek od bydlení (na Moravě nebo v Praze) trasu závodu, neváhám a jedu si ji projet. Každopádně když nemám čas si projet trasu, tak si nastuduji mapu online. Co sleduji tak je délka a výškový profil trasy. Jinak ještě rád zavítám na Youtube, kde většinou bývají záznamy minulých ročníků. 

Ostatní

jestli bych měl psát o všech bodech přípravy, tak článek je nekonečný. Před závodem se ujistěte, že jste zaregistrovaní a máte zaplaceno. Každopádně si chraňte zdraví ať jste na startu co nejvíce ve formě.

kalas-dresy-vlastni-design

Zázemí a organizace závodu

Po této stránce musím pochválit všechny, kteří se přípravám spojených s organizací a budování zázemí podíleli. Všechno bylo úplně tak jak mělo být. Už od registrace až po závěrečný program jsem neviděl nic co by nešlapalo. Zázemí bylo perfektně připraveno jak pro závodníky, tak i doprovod nebo návštěvy areálu. 

zavody-KPZ-organizace

Parkování

Parkování bylo primárně dostupné na Krásné louce poblíž registrací. Již při příjezdu byly všude navigační cedule. Tam kde by řidiči mohli zaváhat, tak tam stáli brigádníci a pomáhali s provozem. Při parkování jsem nezaznamenal žádný chaos. A to podotýkám, že na místě jsme byli hodinu před startem. Když srovnám jiné závody podobného ražení, které pořádá konkurence, tak klobouk dolů.

welovecycling-mlada-boleslav

Registrace

Nikdy se mi nestalo, že bych u registrací čekal déle než minutu nebo dvě. I tady registrace byla vyřízena rychle a to i přesto, že jsem se šel registrovat v exponovaný čas, kdy víceméně pro moji B trasu byla většina registrována. Pro ostatní registrace běžely v plném proudu. I tohle nemělo vliv na čekací dobu. V baličku k registraci získal každý závodní knížku výhod, kde jsou docela zajímavé slevy od partnerů: 10% sleva na Beko spotřebiče, 20% na nákup Pirelli plášťů, 20% na produkty značky Kilpi, sleva 50% na ubytování penzionu v Zell am See, 20% na nákup zboží značky Loap.

kolo-pro-zivot-start

Doprovodný program

Ten hodnotím fakt jako excelentní. Pro mě jako závodníka asi neměl smysl, ale co jsem si všiml, tak rodiny s dětmi si našli vyžití. Docela hodně stánků mělo vymyšlený program pro děti. Škodovka poskytla dětem a rodičům dopravní hřiště, jiná firma zase pořádala mini závody pro nejmenší a spoustu dalšího. Jinak doprovodný program pokračoval i v momentě kdy jsem dorazil do cíle. Před vyhlášením výsledků následovala show BMX freestyle (Ondřej Šenk a Damjan Siriški). Dále co jsem si všiml, tak firmy poskytovali návštěvníkům různé trenažéry, dárkové předměty, apod..

mlada-boleslav-skoda-auto-zavod

Servis

Co se týče servisu, tak za mě rozhodně spokojenost. Již před závodem jsme si mohli nechat zkontrolovat a seřídit kolo. Osobně jsem tohle nevyužil nebo jsem nechtěl aby se mi někdo před závodem hrabal v kole a třeba by se něco nepovedlo. Tuto službu jsem využil až po závodu, kdy jsem si v Kolofixu nechal zkontrolovat problém se středem. 

Půjčovna kol

Ano, ty byly v areálu, ale neřekl bych, že někdo na závod přišel na blind na závod bez kola. Podle mého názoru většina byla rezervována předem. Co jsem se bavil s kluky v Treku, tak mi bylo řečeno, že novinky na půjčení mají rezervované hodně dlouho dopředu.

trek-pujcovna-zavody

Stánky se zbožím

V areálu jsem napočítal přes desítku stánků, kde prodejci prodávali svoje produkty nebo služby. Když jsem zavítal například před závodem do stánku Force, tak ceny byly dokonce nižší než na prodejně a ještě z konečné ceny odečetly dvacet procent. Jinak sortiment zboží a služeb byl většinou spojený s cyklistikou (oblečení, komponenty, servisní služby, pojištění, suplementy, aj..)

kilpi

Umývárny kol

Ty většinou byly kapacitně nenaplněné i po dokončení závodu. Možností umytí bylo bud vapkou a nebo obyčejnou hadicí. Tady bohužel někteří závodníci nerespektovali doporučení provozovatele umývárny a kola oplachovali/čistili na trávě před boxy. To způsobilo to, že po chvíli vznikla doslova před boxy bahenní lázeň. Hold, myšlenkové pochody některých nepochopím a zejména když u boxu byl držák na kolo a vyvýšený podstavec s odtokem kam byla možnost kolo dát. 

Depo kol

To bylo hned vedle umývárny. Tady jde vidět, že o umístění někdo přemýšlel. Umývárna kol, depo a sprchy hned vedle. Depo bylo gratis. Já osobně jsem této služby nevyužil, ale co jsem viděl, tak závodníci službu depa hojně využívali. Uschovali kolo, šli se umýt, najíst nebo podívat na vyhlášení.

Sprchy a toalety

Tady za mě se vším spokojenost. Ve sprchách jsem neměl frontu, tekla jak studená, tak i teplá voda. U toalet rovněž nebyl žádný problém. 

Pračky

Firma BEKO si tento druh služby vzala na starost. Nabízeli vyprání a usušení dresu prakticky do hodiny. Docela jsem koukal nebo na žádném závodu jsem tohle neviděl. Skvělý druh služby, který do budoucna rozhodně využiju. 

beko-zavody-skoda-auto-tour

Občerstvení

Kapitola občerstvení je na hoodně dlouhý odstavec. Pokusím se to zkrátit nebo všechno co bylo spojené s občerstvením, tak klapalo jako švýcarské hodinky. Z jiných závodů jsem bohužel zvyklý čekat. V “Bolce” jsem neviděl nikoho kdo by čekal delší dobu. Sortiment občerstvení byl nabízen v několika stáncích. Přes hlavní jídla až po zmrzlinu. Rovněž bylo rozděleno i servírování občerstvení pro závodníky na vouchery a pro ostatní návštěvníky. Za mě pokud bych měl zhodnotit jídlo pro návštěvníky, tak to asi ok. Ale pro závodníky na vouchery byly servírované například masové kuličky, knedlíky plněné uzeným, buchtičky se šodó a rizoto. Osobně mi nevadí si dát po závodu prasárnu ve stylu knedlíky plněné uzeným, ale jistě tohle nemusí oslovit profíky. Za tohle bych dal malé minus, ale to nic nemění na mé spokojenosti. 

jidlo-zavody

Závod

Start

Závod (trasa B) začínal v 11:00 a vyráželi jsme od zákaznického centra Škodovky. Štosování do fronty na startu bylo podle čísel. Pokud si myslíte, že čím dřív přijdete, tak tím více budete v předu, tak to tady nefunguje. Na startu bylo doporučeno být 20 minut před závodem. Já jsem tam dorazil 10 minut před závodem. Na startu se sešly všechny kategorie trasy B.

start-zavody-skoda-auto

Průběh

Ihned po začátku zkušení jezdci vystřelili doslova jako rakety. Před nimi doprovodné vozidlo Škoda Fabia WRC a pár Kodiaků, kde byli fotografové a kameramani. Já měl číslo 469 a byl jsem až na konci. Prakticky celou dobu jsem pořád někoho předjížděl nebo po startu šla u některých vidět opatrnost. No, vlastně jak u koho byla vidět opatrnost. Byli i tací co to start napálili a při prvním stoupání sotva vydýchali kopec. Trasu jako takovou jsem zkopíroval do mapy.cz(link zde). Ono když porovnám mapu podle toho jako jsme ve skutečnosti jeli tak tam vidím drobné odchylky. 

Značení

Značení na trase bylo opravdu realizováno tak, že nikdo zřejmě by nemohl zabloudit. Po celou trasu byly fáborky, šipky na zemi, značky na stromech a skoro všude byli organizátoři. Ti byli opravdu výborní. I když byla ostrá zatáčka nebo díra kolem průjezdního bodu, tak na to upozornili. 

Terén 

Většina cesty byla po asfaltce s tím, že zbytek byl víceméně lesními cestami. Žádné úseky, kterých bych se lekl nebyly. Stoupání již z výškového profilu nebylo nějak “smrtící”. tak rovněž nepřekvapilo. Teda až na jeden úsek, který byl tuším, že u zříceniny nějakého hradu nebo zámku. Tam většina závodníků (mimo elitářů) zesedla z kola a šla/běžela do kopce při kole. Jinak trasa byla absolutně suchá. Cca týden před závodem vůbec nepršelo, tak jsme neprojížděli pasážemi, které by byly doslova podmočeny. Co mě překvapilo, tak na trase bylo několik úseků, kde jsme projížděli “písečnými loužemi”. U těch jsem viděl, že pár cyklistů mělo problém. Jinak sjezdy byly jak lesními cesty, tak i na asfaltce. Osobně jsem si je užíval nebo jsem měl kola nafoukané na tři atmosféry a opravdu kolo jelo samo 🙂

Občerstvení na trati

Na trase dlouhé necelých 55 kilometrů byly dva stánky občerstvením. Na 26. a na 48. kilometru. Oba stánky byly označeny značkou Nutrend. Na prvním stánku byla rozmanitější strava, kde krom různých suplementů od Nutrendu si šlo dát ovoce (melouny, banány, apod) a dokonce i chleba se salámem:-) Na druhém stánku byly pouze suplementy Nutrend a voda. K občerstvení bych organizátorům nic nevytknul, ale některým závodníkům bych chtěl vzkázat, že jsou to dobytci nevychovaní. Všude ve prospektech, hlášeních bylo apelováno na to abychom od produktů podávaných v těchto stáncích vyhazovali odpadky jen na určených místech (prakticky u stánku). Bohužel tohle někteří nepochopili a odpadky rozhazovali všude po trati.

nutrend-suplementace-kolo

Výsledky

Výsledky závodu byly k dispozici téměř ihned. Pár minut po dojetí do cíle mi přišla sms s časem. Do hodiny od dojetí mi přišel výsledek s kompletními statistikami a umístěním. Rovněž v areálu byly vytisknuté jednotlivé kategorie a pořadí jezdců. 

Vyhlášení

Vyhlášení začalo v 16:00. Byly vyhlášeny všechny kategorie a odměnění ti nejlepší. V rámci vyhlášení probíhala tombola, kde závodníci mohli získat maličkosti od sponzorů. 

vitezove-mlada-boleslav

Na viděnou za rok

Tento závod se mi líbil po všech stránkách. Možná u tras mám rád více kopce, ale jednou za čas proč si nedopřát rovinku 🙂 Po organizační stránce jsem byl spokojený. Bohužel ze strany sportovců mě štvalo jak jsem zmínil v článku pohazování odpadků na trati. Doufám, že tohle se zlepší a za rok si opět užijeme tento závod. 

kolo_pro_zivot_cil
Categories: KOLO

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial