Strava pod kontrolou!

Published by administrator on

Ať už se snažíte nabrat svalovou hmotu, nebo jste v redukci, aplikace kaloricketabulky.cz vám bude skvělým pomocníkem. Osobně tuto aplikaci používám k měření příjmu živin ze stravy.

Používejte Kalorické tabulky a stravu budete mít pod kontrolou

Aplikace umí vypočítat i výdej, ale těmto výpočtům nepřikládám žádnou váhu. Čísla výdejů aktivit totiž neodpovídají tomu, co mi ukazuje sporttester.  V článku záměrně přeskočím nastavení aplikace, kde zadáváte věk, hmotnost, výšku a podobné ukazatele.  Vrhnu se rovnou na nastavení vašich cílů. Pokud tyto cíle náhodou zapomenete zadat hned po registraci, tak je můžete najít v kartě PROFIL. Každý máme cílové hodnoty jiné. Pokud nevíte, co přesně máte vyplnit, je dobré si to podrobněji nastudovat, případně kontaktovat výživového poradce.

Uvedu příklad mého nastavení

Cíl jídelníčku: čistý objem

Metoda: modifikovaný Katch-Mcardle

Hodnoty, které je zapotřebí vyplnit

Bazální metabolizmus: 1624 kcal (zadejte do googlu: bazální metabolismus kalkulačka. Jen pozor na jednotky, doporučuji v kcal)

Přijaté kalorie: 3099 kcal (opět zadejte do googlu: kalkulačka denní příjmu kalorii. Podle vašeho cíle (hubnuti, tvorba svalové hmoty, a nebo udržení stávající váhy) si zadáte hodnotu do aplikace. Jen pozor na jednotky, doporučuji v kcal)

Hmotnost: 83 kg

Hydratace: 2,5 l

Sacharidy: 293 g (stanovení podle online kalkulačky nebo podle výživového poradce)

Tuky: 88 g (stanovení podle online kalkulačky nebo podle výživového poradce)

Vláknina: 35 g (stanovení podle online kalkulačky nebo podle výživového poradce)

Bílkoviny: 253 g (stanovení podle online kalkulačky nebo podle výživového poradce)

K čemu je dobré aplikaci použít?

Sledování poměru vaší kalorické bilance. Procentuálně vidíte, kolik jste celkem do sebe naházeli bílkovin, sacharidů, tuků a kolik vlákniny. Na základě těchto ukazatelů si můžete perfektně řídit vaše cíle. Znám dost lidí, kteří nemají správně nastavený jídelníček. Tato aplikace by měla odhalit jeho slabiny.

Občas slýchám od lidí, kteří mají sestavený jídelníček, že nefunguje. Není nic lehčího než jídla z jídelního plánu naházet do aplikace a okamžitě uvidíme, zda je skutečně správně nastavený. Když jsem poprvé aplikaci otevřel a pro kontrolu zadal potraviny, které jsem za den zkonzumoval, tak jsem se nestačil divit. Vůbec jsem neměl dodržený poměr stanovených živin. Bílkoviny OK, tuků bylo moc a sacharidů málo.

Plánování jídla na další dny. Osobně večer investuji 5 minut a v aplikaci si vytvořím stravovací plán na další den. Jednak vím, jaké jídlo mě čeká, a jednak si správně rozvrhnu stravu podle toho, jaký budu mít den. Rád si zkouším i kombinovat potraviny podle aktuálních chutí.

Hrajte si s hodnotami a podle toho si laďte svůj stravovací program. Občas se mi stane, že mám v jídle více vlákniny a cítím se třeba nafouklý. Díky této aplikaci vidím, v čem je problém. Někdy jsem na tréninku bez energie, podívám se do aplikace a vidím, že jsem od rána měl málo sacharidů.

Pomocí aplikace skvěle redukuji váhu. Zkouším si zvyšovat/snižovat B, S nebo T. Pak čekám jak na to tělo zareaguje. Samozřejmě, že tělo na to nezareaguje lusknutím prstu, ale v  dlouhodobém horizontu můžete pozorovat změny.

Aplikace umožňuje skenovat kód potravin, popravdě jsem tuto funkci nevyužil, neboť zhruba vím, co chci kupovat.

Závěrem chci říci, že tato aplikace se mi stala velmi užitečným pomocníkem. Díky aplikaci jsem odhalil chyby ve svém jídelníčku a posunul se o velký kus dále. Databáze potravin se neustále rozšiřuje a v případě, že nemůžete potravinu najít, ji lze ručně přidat. Jediné, co mě na aplikaci štve, je reklama, ale to je daň za bezplatné použití. Nově by mohla aplikace nabízet sdílení dat s přáteli nebo sdílení na sociálních sítích. Za mě rozhodně doporučuji!

Předešlý článek
Další článek
Categories: STRAVA

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial