PISA

Published by administrator on

Prodloužený víkend do italského městečka Pisa jsme dlouho neplánovali. Jednoduše nás přes týden napadlo: někam poleťme a udělejme si hezký prodloužený víkend. Co se týče doletu, cíl byl vybrat něco co bude vzdálené hodinu až dvě od Prahy. Nejvíce nás z nabídky oslovila Itálie, konkrétně malé město Pisa v Toskánsku. Vzhledem k tomu, že teď v lednu v italských městech není turistická sezóna, tak o to více jsme byli natěšení. Abych vás nezdržoval, tak pojďme na průběh celého výletu.

Odjezd

Před tím vším než jsme vůbec vyrazili bylo nutné si obstarat letenky a ubytování. Letenky jsme kupovali u Ryanair. Cena jedné letenky tam i zpět pro dospělou osobu byla zhruba 700 Kč. Bohužel Ryanair do této ceny nezahrnuje zavazadla, příplatky za služby navíc se pohybují ve výši jedné letenky. Celková cena za letenku s dvěmi příručními zavazadly a prioritním boardingem se vyšplhala zhruba na 1300 Kč za osobu. Check-in lze udělat online a pokud třeba jedete ve dvou a chcete sedět vedle sebe, tak je zapotřebí si za tuto rezervaci připlatit. Bohužel mi přijde, že tahle nízkonákladovka si účtuje příplatky snad za všechno. Osobně doporučuji se takovým lowcost společnostem vyhnout a lítat raději s lepšími přepravci. Na druhou stranu, pokud hledáte co nejnižší cenu a jste připraveni slevit na svých požadavcích, tak je to asi dobrá volba

Ubytování

Ubytování nebylo vůbec jednoduché sehnat, neboť pobyty v Pisa jsou zamluveny dlouhodobě dopředu. Inu měli jsme štěstí a rezervovali si hotel přímo u známé šikmé věže (pokud by jste chtěli slevu 10% na booking, tak můžete zakoupit ubytování přes tento odkaz). Co se týče kvality hotelu a úrovně služeb, tak všechno bylo v pořádku. Nejlepší co na hotelu bylo, byla úžasná terasa, z níž je nádherný výhled přímo na šikmou věž, která je několik desítek metrů vzdálená. Výhled z terasy doporučuji jak přes den, tak i v noci.

Taxi na letiště vždy využíváme Taxiterminal.cz, je jedno odkud jedete, vždy zaplatíte 400 Kč za jednorázovou cestu. Bohužel v termín, kdy jsme potřebovali nebylo volné žádné auto, tak jsme museli hledat alternativu. Uberem odmítám jezdit, neboť s ním nemám dobrou zkušenost. Poprvé jsem zkusil službu Taxify a musím říci, že obrovská spokojenost. Ze dvou jízd vždy přijeli včas, auta lepší než u Uberu a hlavně nejezdí u nich tolik cizinců jako u Uberu. Pokud by jste měli zájem o slevu, tak stačí využít nákup přes tento link (zde). Jestliže by link nefungoval, tak můžete do aplikace vložit tento kod: Y89HDE. Sleva je 150Kč na první jízdu.

Abych se jenom nebavil o ubytování, taxicícíh a letenkách, tak před odjezdem jsme si zjistili jaké bude počasí a podle toho si vzali oblečení. Pro jistotu jsme si sjednali i cestovní pojištění.

pisa ubytování s výhledem
Den 1. Vítejte v PISA

Cesta z Prahy do Pisa trvala hodinu a půl. V průběhu cesty nás nic nepřekvapilo. Přílet jsme měli kolem šesté večer. Městskou hromadnou dopravou do hotelu se nám nechtělo, tak jsme využili taxi u letiště. Cenově to vyšlo jako u nás. Možná nás trochu zarazil příplatek za zavazadla, která jdou do kufru auta. Rovněž jsme byli i překvapeni, že taxikář nás vezl pěší zónou. Hold tohle je ta pravá Itálie a na to jsme se těšili. Po příjezdu do hotelu jsme převzali klíče od pokoje a rovnou jsme šli do restaurace na něco dobrého. Vzhledem k tomu, že jsme do městečka zavítali mimo sezónu, tak ne všechny restaurace nebyly otevřené. Naštěstí ty, o kterých jsme si něco četli na letišti byly otevřené. No, co vám budu povídat, italské těstoviny, pizzu a prkénko s italskými salámy jsme si hned museli dát. O vínu se raději nebavím, neboť hned první den se nám Toskánsko trefilo do vkusu. Po večeři jsme si šli projít město a prozkoumat “skryté” uličky. Zhruba po jedenácté hodině večer jsme zavítali k šikmé věži. Dříve jsme se nechtěli motat mezi masou lidí, tak proto jsme chtěli k věži v tuhle nekřesťanskou hodinu. Po jedenácté nikdo nikde nebyl. Věž i stavby kolem byly skvělě osvětlené. Jen pozor, o půlnoci se osvětlení vypíná.

pisa noční život foto

Den 2. Aktivity ve městě

Druhý den mi začal poměrně netradičně. Ráno jsem si přivstal a šel fotit šikmou věž. Expozici jsem chtěl mít absolutně bez lidí a pokud možno v době zlaté a modré hodinky. Vše vyšlo podle představ a s konečnou fotkou jsem spokojený. Když jsem šel z focení před sedmou ráno, tak k věži přicházeli davy turistů.

pisa toskánsko

Osobně jsem myslel, že nikoho kolem sedmé hodiny ranní nepotkám. Po focení jsem se přesunul zpět do hotelu na snídani, kterou už jsme si dali ve dvou. Následně po snídani jsme měli namířeno pořádně prozkoumat město. Většina míst byla dochozí. Kam jsme nebyli schopni dojít pěšky, tak jsme dojeli autobusem. Cena jízdenky za  autobus je 1,50€. Jestliže si jízdenku chcete koupit přímo v autobuse, tak za 2,50€. U minimetra jedna jízda vyjde na 2,7€. Minimetro je převážně využíváno k přepravě z letiště na vlakové nádraží a zpět. Pokud by jste zvyklí využívat služeb Uberu apod, tak v tomhle městě nejsou takové služby k dispozici. Místa, která podle nás stojí za to navštívit:

Šikmá věž

jak už bylo výše zmíněno, tak jedná se asi o nejvíce vytíženou turistickou atrakci v Pisa. Osobně doporučuji tenhle skvost navštívit buď brzo ráno nebo později večer. Dostupnost pěšky z centra je zhruba 20 minut.

pisa vyhled toskansko

Piazza Dei Cavalieri

Náměstí nás oslovilo nejvíce ze všech, které ve městě jsou. Má své kouzlo, neboť tady nejsou žádné lavičky a turistů je minimum. Prostě jenom potkáte kolemjdoucí.

piazza di cavalieri

Porto Di Pisa

Do přístavu jsme chtěli vyrazit záměrně městskou hromadnou dopravou. Cesta od vlakového nádraží (konkrétně od kostela) trvala zhruba 10 minut. U přístavu (Porto Di Marina) jsme se prošli kolem lodí jachtařského klubu. Následně jsme prošli nádherně upravenou cestu podél moře. V moři bylo několik delfínů, což nás překvapilo. Otevřených obchodů a restaurací bylo málo, naštěstí jsme měli radost, že jsme našli zapadlou rybářskou restauraci Pescotto  (tady na mapě).  Vzhledově prostředí nic moc, spíše vás více chuťově osloví jídlo. Restaurace si oproti konkurence drží nízké ceny a ryby mají čerstvé. Pokud byste chtěli nějakou čerstvou rybu nebo krevety s sebou, tak hned vedle je prodejna ryb. U restaurace je i autobusová zastávka, ze které jedete přímo do centra Pisa. Jestliže se vám nechce hledat v papírovém jízdní řádu, který je u každé zastávky, tak doporučuji spojení hledat přes aplikaci googlemaps.

porto di pisa

Den 3. Výletujeme. Livorno

Celodenní výlet do Livorna jsme si naplánovali na doporučení místního taxikáře. Cestu můžete jet jak vlakem, tak i autobusem, osobně jsme raději využili vlakové dopravy. Na nádraží z hotelu jsme se dopravili po svých. Jízdenku jsme koupili v automatu, který je na každém nádraží. U trasy z Pisa do Livorna si dejte pozor čím chcete jet. Pokud chcete jet vlakem IC (intercity), tak cena je kolem 8€. Jestliže chcete jet regionálním vlakem, tak cena je násobně nižší (2-3€). Délka jízdy je něco kolem 15ti minut, prostě jsme se ani nerozkoukali a už jsme byli na místě. Osobně v Livorně se mi moc nelíbilo, ale každý máme jiný vkus. Popravě jsme narazili na několik žebráků, kteří vysloveně šli po turistech. Ve srovnání s městečkem Pisa tam bylo vše takové ušmudlané a až moc městské. Co doporučuji navštívit? Určitě Terrazza Macagni, Piazza della Republica a Castello Del Boccale. Terrazza Macagni a Piazza della Republica jsou víceméně u sebe a lemuje je hezká, dlouhá promenáda kolem moře. Vše je čisté a poklidné. Vzhledem k tomu, že jsme tyto místa navštívili mimo sezónu, tak proto byla asi čistá a poklidná. Dokážu si představit, že přes sezónu jsou plná lidí.

linorno porto

Den 4.  Nákupy a rozloučení s městem

Poslední den ve městě jsme chtěli strávit nic neděláním. Nechtěli jsme řešit dopravu, organizování, prostě nic řešit. Povedlo se. Ráno jsme se šli nasnídat a poté jsme se jenom flákali po městě. Z nějakého důvodu nás chytla chuť na nákupy, tak jsme se do toho pustili. Jinak jsme si ještě chtěli užít trochu italské gastronomie. Restaurace jsme si vybírali podle vzhledu a opravdu to stálo za to. Jídla jsme si dávali typicky italská. Proč tohle zmiňuji? V souvislosti s návštěvou restaurace se hodně lidí ptá na ceny. Jak jsme zjistili, tak většina restaurací má různé ceníky pro jednotlivá roční období. Mimo sezónu jsou většinou ceny poloviční (podobné jako u nás) a v sezónu tyto ceny můžou být jednou tak vyšší.  Po vydatnějších ochutnávkách jsme 2 hodiny relaxovali na sluníčku a sledovali kolemjdoucí.

pisa jídlo

Skvělý odpočinek

Výlet, který začal v sobotu a skončil v úterý večer jsme si podle mého názoru báječně užili. V budoucnu, kdybychom měli zavítat zpět, tak určitě zavítáme maximálně na 3-4 dny. Nejsem si jistý, zda by nás návštěva bavila na více dnů. Za nás takový menší trip splnil účel. Jednoduše jsme chtěli někam vyrazit a trochu se zrelaxovat!