Domácí proteinová tyčinka

Published by administrator on

Čas od času experimentuji v kuchyni. Na tom by nebylo nic zvláštního, ale výsledek svého tvoření jsem nahrál na instastroies. Příběh vzbudil nebývale velké ohlasy. Na první zprávy jsem víceméně odepisoval, ale na další jsem bohužel musel udělat pár odpovědních instastories s příslibem, že recept během týdne nahraju na blog.

Někdo se může ptát, proč zrovna chlap se motá v kuchyni a ještě do toho něco tvoří? Taky se mi to zpočátku zdálo divné nebo vždy jsem byl zastáncem toho trávit v kuchyni co nejméně času. Bohužel ne všechny potraviny (v tomto případě domácí tyčinky) co se prodávají jsou kvalitní. Vzhledem k tomu, že chci mít kontrolu nad tím co jím, tak jsem se rozhodl, že domácí proteinové tyčinky si budu připravovat sám doma a tím budu mít kontrolu nad tím co jím. Nejdříve než sem napíšu recept, tak zkusím zesumarizovat dotazy přátel/sledujících na Instagramu:

Jaký protein použít?

Osobně jsem použil protein od firmy Prom-in. Konkrétně Hydro Optimal s čokoládovou příchutí (odkaz: zde). Pokud si chcete o proteinech přečíst více, tak už v minulosti jsem vytvořil na toto téma článek.

Jak dlouhá je příprava?

Poprvé, když jsem proteinovou tyčinku tvořil, tak samotná příprava mi zabrala 20 minut. Teď, když jsou při ruce ingredience, tak příprava trvá necelých 5 minut

Kolik porcí?

To je hodně individuální. Recept, který pošlu je pro mě na 4 porce. Taková malá chutná svačinka 🙂

„Skladování“

Za mě nedoporučují jíst tyčinku ihned nebo se musí nechat uležet hodinu v mrazáku. Nejideálnější na „skladování“ je lednice s tím, že cca hodinu před konzumací je dobré ji vytáhnout. Samozřejmě každý máme rádi jinou konzistentnost.

Ingredience

na 4 kusy proteinových tyčinek:

41 gramů nadrcené čokolády (čokoláda minimálně 85%)

90 gramů rozemletých ovesných vloček

185 gramů proteinového hydroizolátu (doporučuji Prom-in)

45 gramů góji

170  ml teplé/horké vody (nikoli vařící vody)

Postup přípravy

Do skleněné/plastové mísy dáte nadrcenou čokoládu, rozemleté vločky, protein, góji a vše zalijete teplou/horkou vodou. Z hlediska množství vody opravdu doporučuji zalít přesně 170ml. Tím máte zajištěnou skvělou konzistentnost. Vyšší množství vody bude znamenat řídkou konzistentnost.

Jakmile všechno řádně promícháte, tak na pečící papír vložte vytvarovaný tvar čtverce/oblélníku. Nesnažte se v této fázi tvarovat tyčinky.

V moment, kdy máte nandanou hmotu na pečící papír, tak ji dejte na talíř nebo na nějakou pevnou podložku a na hodinu vložte do mrazáku.

Po odležení v mrazáku doporučuji nakrájet na plátky/tyčinky a potom dát do druhého dne do lednice.

Má výhody domácí proteinová tyčinka

–       víte co jíte

–       dle aktuálních chutí si můžete přidat/odebrat ingredience

–       nemusíte nic péct

–       rychlý recept a snadná příprava

–       zdravé mlsání

domácí proteinová tyčinka

Předešlý článek
Další článek
Categories: STRAVA

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial